درباره ما


درباره ما

بنیاد فرهنگی هفتم تیر برابر نظر مقام معظم رهبری حضرت آیت ا.. العظمی امام خامنه ای(دامت برکاته) و بزرگان انقلاب و همچنین خواسته خانواده معظم شهدا مبنی بر ساخت محل شهادت شهدای مظلوم فاجعه هفتم تیر و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سال 1377 با همت و حضور برخی از یاران و همرزمان شهید مظلوم آیت ا… دکتر بهشتی(ره) و تعدادی از جانبازان واقعه هفتم تیر تأسیس گردید.
بنیاد در طی سالیان گذشته با همراهی نهاد ها و دستگاه های مختلف کشور اقدام به ساخت یادمان شهدای هفتم تیر در سرچشمه تهران نمود که در بخش های مختلف از جمله مسجد، موزه تخصصی شهدای هفتم تیر، کتابخانه تخصصی و مرکز اسناد، سالن همایش با کاربری چندمنظوره و … در حال خدمت رسانی به محققین و پژوهشگران و عموم مردم عزیز می باشد.
بنیاد علاوه بر پروژه عظیم ساخت یادمان در بخش های مختلف از جمله چاپ چندین کتاب تخصصی و همچنین کتاب دائره المعارف و دانشنامه هفتم تیر، ساخت تندیس شهید بهشتی و نصب در خیابان شهید بهشتی تهران، ساخت تندیس شهدای مظلوم هفتم تیر، ساخت تابلو از تصویر و زندگینامه شهدا و نصب در معابر مزین به نام شهدای مظلوم هفتم تیر، چاپ چندین مجله و بروشور، ساخت نماهنگ و کلیپ های ویدئویی کوتاه و بلند فعالیت نموده است.