شهید مهندس مهدی حاجیان مقدم


شهید مهندس مهدی حاجیان مقدم

زندگینامه

شهید مهندس مهدی حاجیان مقدم روز 23 تیر ماه سال 1333 در تهران در خانواده ای مذهبی چشم به جهان گشود. پدرش همراه شهیدان فدائیان اسلام در مبارزات علیه رژیم بود، مادرش زنی مؤمن که هرگز بدون وضو به او شیر نداده بود. در سال 51 موفق به اخذ مدارک دیپلم شد سال 52 وارد دانشکده را در مدت دو سال و نه ماه با معدل 7/3 موفق به اخذ دانشنامه لیسانس در رشته مدیریت اقتصاد شد.

مبارزاتش را از دانشگاه آغاز کرد برای ادامه تحصیل به آمریکا عازم شد و در تظاهرات شهر اوکلاهما و سن آنتونیوتگزاس و تظاهرات ضد رژیم انجمنهای اسلامی کانادا و آمریکا شرکت فعال داشت. بدلیل صلاحیت و تسلط داشتن به زبان انگلیسی به عنوان سخنگو با تشکیل کنفرانسهای مطبوعاتی فعالیت شبانه روزی و موثر در جهت رسانیدن پیام انقلاب اسلامی و حقانیت حرکت دانشجویان مسلمان و پیرو خط امام داشت. با تلاش خستگی ناپذیر چهره رژیم سفاک پهلوی را به جهانیان شناساند و در سال 59 به ایران بازگشت.

از خصوصیات اخلاقی وی همواره عاشق الله بود و پیوسته به یاد محر.مین و در صدد خدمت به مردم مستضعف بود دارای عزت نفس و عفت و پاکدامنی خاص بود و روح با تقوا و پاکدامنش در برخورد و در اجتماع کاملاً محسوس بود. او در خط اصیل اسلام و امام (ره) بود و هر چه که غیر از این بود از نظر طرد بود. هیچگاه از تکمیل علم و معلومات علمی و تحقیقی غفلت نورزید بطوریکه مدرک فوق لیسانس خود را با معدل 5/3 کسب کرد معتقدی سرسخت و پای بند به ولایت فقیه بود و همیشه می گفت: اگر نتوانیم گامی در جهت کمک به انقلاب برداریم و از اسلام منحرف شویم مورد بازخواست خداوند قرار می گیریم.

و سرانجام آنچنان رفت که می زیست و از ابرار بود و پاکان بند از پای برید و خود را به جوار معشوق رسانید و با 72 تن دیگر از یاران صدیق اسلام و امام شهد شیرین شهادت نوشید.